§1.
Postanowienia ogólne i definicje
- Niniejszy regulamin (dalej zwany jako: Regulamin) określa zasady funkcjonowania Salonu: Studio Kosmetyczne „FEMINA” (dalej zwany jako: Salon) oraz prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego.
- Osoba korzystająca z oferty Salonu zobowiązana jest zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, którego aktualna wersja została umieszczona na profilu Facebook (StudioFemina), Instagram (studio_femina_pila), na stronie internetowej (www.studiofemina.pl) oraz siedzibie Sprzedawcy pod adresem:
ul. aleja Wojska Polskiego 2, 64-920 Piła. - Salon prowadzony jest przez Martę Karwińską – Szweryn prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: STUDIO KOSMETYCZNE „FEMINA” MARTA KARWIŃSKA-SZWERYN, ul. aleja Wojska Polskiego 2, 64-920 Piła, REGON: 572023305, NIP: 7641046181.
- Kupującym jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie korzysta z usług oferowanych przez Sprzedawcę.
- Konsumentem w rozumieniu Regulaminu jest każda osoba fizyczna, dokonująca zakupu i korzystająca z usług oferowanych przez Sprzedawcę, w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorcą w rozumieniu Regulaminu jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną – wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą.
- Przedsiębiorcą na prawach konsumenta – jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nie posiadającą dla niej charakteru zawodowego, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Usługą – w rozumieniu Regulaminu jest wykonanie zabiegów z zakresu kosmetologii, kosmetologii estetycznej, makijażu permanentnego oraz podologii. Wszystkie aktualne Usługi są opisane i udostępnione w siedzibie Salonu oraz na Facebooku, Instagramie, aplikacji BOOKSY, stronie www przypisanych dla działalności Sprzedawcy, a których dotyczy umowa sprzedaży zawierana między Sprzedawcą a Kupującym.
- Instagram – profil w social media pod nazwą @studio_femina_pila
- Facebook – profil w social media pod nazwą StudioFemina
- Udostępnienie Kupującemu oferty Sprzedawcy za pośrednictwem Booksy oraz kanałów Social media jest bezpłatne. Przeglądanie oferty Sprzedawcy nie podlega opłacie.
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż Usług w formie telefonicznej, za pośrednictwem platformy Booksy oraz kanałów Social media (Instagram, Facebook), stronie www.studiofemina.pl, a także w siedzibie Salonu.
- Miejscem świadczenia Usług na rzecz Kupującego jest Salon o nazwie: Studio Kosmetyczne „FEMINA” mieszczący się pod adresem: ul. aleja Wojska Polskiego 2, 64-920 Piła.
- Do dokonania zakupu za pośrednictwem Booksy oraz Social media (Instagram, Facebook) konieczne jest spełnienie warunków technicznych:
a) posiadanie dostępu do sieci Internet,
b) przeglądarka internetowa lub aplikacja Booksy, Instagram, Facebook,
c) posiadanie poczty elektronicznej (adresu e-mail). - Wszystkie podane ceny za Usługi są cenami brutto.
- Jeśli Sprzedawca umożliwia dokonanie zakupu Usług w pakietach – Ceny są niższe niż jednostkowe zabiegi wchodzące w skład pakietu. Ceny pakietów zabiegów są podane w cenniku.
- Za pośrednictwem platformy Booksy oraz Social mediów (Instagram, Facebook) Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną, polegające na umożliwieniu Kupującemu zawarcia umowy o wykonanie zabiegu w siedzibie Sprzedawcy. Akceptacja przez Kupującego postanowień Regulaminu jest równoznaczna ze złożeniem przez Kupującego oświadczenia, iż zapoznał się z niniejszym Regulaminem.
- W Salonie Usługi świadczone są od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 – 19:00. Godziny otwarcia mogą ulec zmianie, o czym Sprzedawca poinformuje na platformie Booksy oraz w kanałach Social mediach przypisanych dla działalności Salonu.
- W trakcie wykonania Usługi obowiązuje zakaz przebywania osób trzecich w pomieszczeniu zabiegowym.
- Sugeruje się nie przychodzić na Usługi z osobami towarzyszącymi w tym dziećmi, a także ze zwierzętami.
- W przypadku uszkodzenia wyposażenia Salonu (w tym sprzętu) osoba, która dokonała szkody ponosi odpowiedzialność za jej naprawienie.
§2.
Zasady świadczenia Usług
- Kupującym Usługę w Salonie (korzystającym z Usług Salonu) może być wyłącznie osoba pełnoletnia, tj. która ukończyła 18 r.ż. Za wyjątkiem zabiegów iniekcyjnych dopuszcza się możliwość wykonania Usługi u osoby, która ukończy 16 r.ż., ale tylko w przypadku obecności – podczas wykonania jej Usługi – rodzica lub przedstawiciela ustawowego osoby niepełnoletniej.
- Wykonujący Usługę, przed przystąpieniem do jej wykonania jest obowiązany do dokonania dezynfekcji stanowiska pracy oraz rąk. Te same czynności wykonuje w czasie Usługi, jeśli przerywa jej ciągłość oraz po zakończeniu Usługi. Wykonujący Usługę jest zobowiązany do dezynfekcji narzędzi. Usługi są wykonywane tylko i wyłącznie zdezynfekowanymi oraz wysterylizowanymi narzędziami (w przypadku narzędzi wielokrotnego użytku) oraz narzędziami jednorazowego użytku.
- Przed przystąpieniem do świadczenia Usługi przeprowadzana jest z Kupującym ankieta w celu ustalenia czy ze względu na stan zdrowia, przebyte choroby czy tryb życia lub inne czynniki nie zachodzą przeciwwskazania do przeprowadzenia Usługi oraz w celu ustalenia zaleceń po zabiegowych.
- W przypadku powzięcia jakiejkolwiek wątpliwości co do stanu zdrowia Kupującego lub bezpieczeństwa przeprowadzenia Usługi wykonujący Usługę ma prawo odmówić jej wykonania, bez żadnych konsekwencji prawnych czy też finansowych po stronie Salonu.
- Złożenie przez Kupującego nieprawdziwych oświadczeń w przedmiocie stanu zdrowia i przeciwwskazań skutkuje wyłączeniem odpowiedzialności za wykonaną Usługę po stronie Salonu, jeśli przyczyną powikłania jest złożenie nieprawdziwych oświadczeń.
- Każdy Kupujący, korzystający z Usług Salonu zobowiązany jest do zaznajomienia z przeciwwskazaniami oraz wskazaniami do jej przeprowadzenia.
- Kupujący przed rozpoczęciem Usługi ma obowiązek powiadomić o wszelkich dolegliwościach mogących stanowić przeciwwskazanie do przeprowadzenia Usługi.
- Kupujący zobowiązany jest poinformować o pogorszeniu swojego samopoczucia w trakcie wykonywania Usługi.
- Dopuszcza się możliwość spóźnienia do 15 minut. W przypadku dłuższego spóźnienia Salon ma prawo do odmowy wykonania Usługi lub przesunięcia terminu jej wykonania. W przypadku odmowy wykonania Usługi z powodu braku czasu na jej wykonanie zadatek nie podlega zwrotowi i przepada na rzecz Salonu.
- Na terenie całego Salonu obowiązuje całkowity zakaz palenia i używania tytoniu oraz wyrobów tytoniowych i nikotynowych, w tym papierosów elektronicznych, jak również obowiązuje całkowity zakaz spożywania napojów alkoholowych oraz innego rodzaju używek i środków odurzających.
- Salon ma prawo odmówić wykonania usługi Kupującemu, którego stan wskazuje na spożycie
alkoholu lub innych środków odurzających, bez żadnych konsekwencji prawnych czy też
finansowych po stronie Salonu. W przypadku odmowy wykonania Usługi z przyczyn o których mowa w zdaniu poprzedzającym Kupujący zobowiązany jest uiścić pełną kwotę za Usługę zgodnie zobowiązującym cennikiem.
- Na 24 godz. przed planowanym terminem wykonania Usługi, Kupujący otrzymuje SMS (wysyłany przez system Booksy) z przypomnieniem o nadchodzącym terminie umówionej wizyty.
- Jeśli przed wykonaniem Usługi, a po przeprowadzeniu ankiety zdrowotnej zostaną ujawnione przeciwwskazania do wykonania Usługi, Usługa nie zostanie zrealizowana, a uiszczony zadatek przepada na rzecz Salonu w uiszczonej wysokości.
- Jeśli Usługa poprzedzona jest przeprowadzeniem konsultacji kosmetologicznej, której celem jest dobranie odpowiedniej Usługi, a Usługa jest wykonywana w innym dniu – konsultacja podlega opłacie zgodnie z obowiązującym cennikiem. Konsultacja nie podlega opłacie, gdy Usługa wykonywana jest w dniu konsultacji lub koszt Usługi zostaje uiszczony w dniu przeprowadzenia konsultacji.
§3.
Rezerwacja terminu
- Rezerwacji terminu Usługi można dokonywać przez 7 dni w tygodniu za pośrednictwem platformy Booksy oraz w dniach i godzinach otwarcia Salonu telefonicznie i za pośrednictwem Social mediów (Instagram, Facebook).
- W celu rezerwacji terminu Usługi Kupujący powinien:
a) Dokonać rezerwacji za pośrednictwem platformy Booksy,
b) Skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie lub dokonać rezerwacji poprzez Social media (Instagram, Facebook),
c) Uzgodnić termin wykonania Usługi,
d) Dokonać wpłaty zadatku za Usługę w wysokości 30% wartości Usługi, przy czym nie mniej niż 50,00 zł (słownie: pięćdziesiąt złotych, 00/100). - Płatności zadatku należy dokonać w terminie 48 godz. od dokonania rezerwacji terminu Usługi w jednej z form: w aplikacji Booksy, blikiem, kartą płatniczą, przelewem na nr rachunku bankowego: 10 1140 2017 0000 4502 0866 2035 lub w siedzibie Salonu gotówką.
- W przypadku dokonania rezerwacji terminu Usługi „z wizyty na wizytę” zapisy dotyczące
obowiązku wpłaty zadatku stosuje się odpowiednio. - Kupującemu przysługuj możliwość zmiany terminu Usługi lub rezygnacji
z Usługi najpóźniej na 48 godz. przed terminem Usługi. W przypadku zachowania terminu, o
którym mowa w zdaniu poprzedzającym zadatek podlega zwrotowi lub zostaje zaliczony na
poczet zmienionego terminu Usługi. - W przypadku nie zachowania terminu o którym mowa w ust. 5 w przypadku odwołania terminu Usługi, zmiany terminu Usługi oraz nie stawienia się na Usłudze w zarezerwowanym terminie – skutkuje przepadkiem zadatku na rzecz Salonu w uiszczonej wysokości.
- Jeśli zadatek nie zostanie uiszczony w terminie o którym mowa w ust. 3., rezerwacja zostanie
automatycznie odwołana. Salon nie informuje dodatkowo o anulowaniu rezerwacji terminu. - Kupujący celem dokonania zapłaty ceny za wybrane Usługi ma do dyspozycji następujące formy
płatności:
a) Kartą płatniczą (debetową),
b) Płatność gotówkową,
c) Blikiem,
d) Przelewem na rachunek bankowy Salonu. - Jeśli podmiotem dokonującym zakupu jest osoba prawna, należy podać właściwe dane nabywcy do wystawienia faktury – po wykonaniu Usługi.
§4.
Zmiany oferty, promocje i vouchery
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Usług znajdujących się w ofercie, wycofywania niektórych Usług z oferty oraz wprowadzania nowych Usług i przeprowadzania akcji promocyjnych. Uprawnienie, o którym mowa nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny lub warunków akcji promocyjnych; będą one realizowane na zasadach dotychczasowych.
- Czas trwania każdej promocji jest ograniczony.
- Promocje Sprzedawcy nie łączą się ze sobą. W przypadku towarów przecenionych żaden dodatkowy rabat nie ma zastosowania. W przypadku równoległego prowadzenia kilku promocji Kupujący decyduje, z której promocji chce skorzystać.
- Sprzedawca umożliwia dokonanie zakupu Voucherów:
a) na konkretną Usługę (brak możliwości zmiany zabiegu w ramach posiadanego Vouchera),
b) kwotowych (z możliwością wykorzystania w ramach kilku wizyt na dowolne zabiegi z oferty Salonu),
c) w postaci karnetów na zabiegi (z możliwością zamiany zabiegów do wysokości kwoty posiadanego Vouchera lub dopłacenia do zabiegu droższego). - Voucher można zrealizować bezterminowo. Jednak sugeruje się zrealizować w terminie do 1 roku z uwagi na to, że oferta Salonu ulega okresowej aktualizacji i zmianie.
- Vouchery nie podlegają łączeniu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utracenie lub zniszczenie Vouchera.
- Posiadacz Vouchera jest zobowiązany do uprzedniej rezerwacji terminu Usługi. Podstawą do wykonania Usługi jest uprzednie okazanie Vouchera.
- Voucher upoważnia do skorzystania z Usługi w Salonie zgodnie z obowiązującym cennikiem i wartością posiadanego Vouchera.
- W przypadku, gdy cena za Usługę przewyższa wartość Vouchera posiadacz jest zobowiązany do zapłaty różnicy.
- Salon ma prawo odmówić realizacji Vouchera w przypadku jego uszkodzenia, które to uniemożliwia jego odczytanie lub w przypadku braku uprzedniej rezerwacji.
§5.
Reklamacje
- Kupującemu przysługuje prawo wniesienia reklamacji w terminie:
a) 7 dni w zakresie zabiegów stylizacji paznokci,
b) 14 dni w zakresie zabiegów kosmetologicznych, z zastrzeżeniem, że w przypadku zabiegów w których efekt zabiegu można ocenić po wygojeniu miejsca poddanego zabiegowi, termin 14 dni liczony jest od wygojenia miejsca poddanego zabiegowi,
c) co najmniej 6 tygodni w zakresie zabiegów makijażu permanentnego,
d) 14 dni w zakresie pozostałych zabiegów. - Reklamacji nie podlega kolor lakieru zastosowany do zabiegu stylizacji paznokci oraz uszkodzenie lakieru na skutek nieuwagi Kupującego (np. założenie obuwia pomimo niewyschniętego lakieru).
- Reklamacja nie zostanie pozytywnie rozpatrzona jeśli podstawą jej wniesienia jest nie stosowanie się do zaleceń po zabiegowych np. stosowanie nie odpowiednich kosmetyków, pielęgnacji czy niewłaściwe postępowanie po zabiegu.
- W przypadku zabiegu makijażu permanentnego reklamacje należy składać po wykonaniu zabiegu dopigmentowania, który jest obowiązkowy dla oceny efektów zabiegu.
- Wszelkie reklamacje należy składać osobiście lub na piśmie wraz z dokumentacją fotograficzną.
- Na skutek zgłoszonej reklamacji w terminie późniejszym niż ten o którym mowa w ust. 1. pkt a – d nie zostanie uwzględniona.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie do 14 dni od dnia jej zgłoszenia.
- Przy rozpatrywaniu reklamacji dotyczącej osiągniętych efektów, Salon może odwoływać się do dokumentacji zdjęciowej prowadzonej przed, w trakcie i po wykonaniu Usługi, dokumentacji zabiegowej oraz weryfikować poprawność stosowania się przez Kupującego do udzielonych zaleceń po zabiegowych.
- Salon w ramach reklamacji nie zwraca kosztów zabiegu wykonanych w innych Salonach.
§6.
Postanowienia końcowe
- Umowę uznaje się za zrealizowaną z chwilą wykonania Usługi.
- Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego i Konsumenta, nie może być również w ten sposób interpretowane. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, Sprzedawca deklaruje stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. W przypadku istotnych zmian użytkownicy zostaną powiadomieni o nich za pomocą Social media.
- Aktualna wersja Regulaminu jest zawsze dostępna w Social media Sprzedawcy, na jego stronie www oraz w jego siedzibie.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednio obowiązujące przepisy prawa.
- Kwestie sporne Strony będą starały się rozwiązywać polubownie.
Konsument ma możliwość m.in:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
b) zwrócenia się do wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym
a Sprzedawcą,
c) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) Rzecznika Praw Konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów. - Z innymi, szczegółowymi informacjami na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może zapoznać się na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
- Konsument ma prawo do skorzystania z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Regulamin wchodzi w życie z chwilą jego publikacji.